Altijd files op de A4

Het is weer zo ver, 4 kilometer file op de A4 wordt al snel duidelijk als ik onder het informatiebord doorrijd. Gelukkig heb ik mijn thee bij me (tegenwoordig altijd ’s ochtends; relaxed wakker worden) en wel iets om in te kijken terwijl we sukkelend van 3 naar 2 banen gaan om vervolgens weer normaal (dus in NL 80km/u) door te sukkelen.

krap!Ik ben niet gefrustreerd, het is gewoon een feit dat bij het leven hoort, files in Nederland. Ik ben allang blij dat ik niet uit de buurt van Hoorn richting Amsterdam moet. Die A7 lijkt me elke dag een drama. Dus ik heb het redelijk getroffen.

Het befaamde (bij mij dan) autoblog had er een leuk stukje over geschreven;

Hoewel we mogen aannemen dat de regels voor het ritsen inmiddels duidelijk zijn, blijft het fenomeen ritsen een bron van irritatie en een belangrijke oorzaak van files en ongelukken. Kort samengevat is het idee dat je zo laat mogelijk invoegt, vlak voor de wegversmalling. Op die manier blijven alle rijstroken maximaal benut, en is voor het overige verkeer duidelijk wanneer men de invoegende auto’s kan verwachten…. lees verder

flitsMaar; er is altijd 1 pleister op de wonde als ik in de file sta. De andere kant op is namelijk langer en het scheelt me weer wat flitsboetes 😉

Op de hoogte van de standaard file staat ook altijd een tankstation en hoewel ik met mijn lease-auto minder hoef te letten op de prijs schrik ik er toch wel weer van. 1euro 50 per liter. En dan maakt Royal Dutch Shell een record winst op het laatste kwartaal, wel 36% meer dan het kwartaal er voor. Erg bijzonder omdat Shell wat tegenslagen heeft gehad. Exxon Mobil zag trouwens hetzelfde percentage winststijging in de papieren. En wij maar (vooral dankzij de accijns) veel betalen bij de pomp.. 🙁 Zie hier een uitgebreide uitleg, verhaal en reacties over de brandstofmaatschappijen.