Als alles meezit dan is er woensdag een nieuw chassis voor mijn kreupel lieverdje… Dan moet er natuurlijk wel ruimte voor het nieuwe ding zijn om lekker droog onder het dakje te kunnen staan. Opschieten dus. Ik was vrijdag tot half 12 bezig met het slopen en het schoot alweer lekker op. Toen kwam Frank langs…. bier drinken in de klok. Zaterdag een kater en een reunie, dus niet sleutelen, zondag een kater, toch sleutelen en gezellig samen met Frank. Even goed behoorlijk opgeschoten. Versnellingsbak zit nog met 1 asje vast, verder… achteras er geheel onder uit en de voorwielen lekker hoog gezet zodat je makkelijk onder de auto kan kruipen. Wat foto’s;

Broer Frank hard aan de slijp, hij is behoorlijk in de weer geweest, want het waren een aantal dikke bouten. Voor de zekerheid alle veiligheidsdingen maar uit de kast gehaald. Het blijft toch je broer en ook weer goed voor mij om wat veiliger te slijpen.

Nog eentje van Frank, in mijn motor jas en net klaar na een kop van een bout waar zoveel druk op stond dat toen de bout 75% was doorgeslepen hij kapot brak en tegen het plafond sprong. Uitdagend sleutelen zeg maar.

De as nu hij er onderuit is. Het gaat nog wat schuren, poetsen en voorzichtig uit elkaar halen + wat onderdelen vervangen voordat hij weer trots onder de LaRo kan, maar zeker de moeite waard.

Nou vooruit, een foto van de kater Floris. Ik ben helaas minder opgeschoten dan Frank, dat voorzichtige gepruts met allerlei stangetjes en hefboompjes…

Veren zetten uit tijdens het roesten en je kan hier zien aan de bevestigings plaat dat het ijzer gewoon is gaan scheuren onder de druk. Kon ik de veren niet nog even gebruiken? Zie hier het bewijs dat het niet verstandig was. Nou mooie TI-Console veren er straks onder.