Coolblue marketing
Zelf ben ik wel fan van Coolblue, niet om persé reclame te maken. Ze hebben een duidelijke website, veel producten en het wordt snel geleverd. Toch doen ze er ook alles aan om herinnerd te worden en op te vallen. Vroeger moest je opvallen door opvallende reclames te maken op TV of radio. Wie herinnert zich niet, “Kan ik effe vange” en “Foutje, bedankt”. Ik besef me wel dat je hiervoor al wat ouder moet zijn.
Bol.com maakte reclame met die blauwe bolletjes in de vorm van een man. Tegenwoordig kijk ik niet zoveel tv meer en gaan dat soort reclames aan me voorbij, toch vallen die van Coolblue me wel op. Deze reclames komen bijvoorbeeld op Facebook voorbij en dan promoten ze niet meteen het eigen merk, ze maken gewoon een leuk filmpje. Ik zie het op mijn tijdlijn voorbij komen en de ene keer zie je de productie lijn van het inpakken en de andere keer hebben ze gewoon lol met een 1 van hun producten.
“Er zijn inmiddels ruim 5.200 video’s geproduceerd, waarvan ruim 4.300 openbaar.” volgens het artikel “De mondhoeken omhoog met de online video’s van Coolblue” van Marketingfacts.nl. En naast de serieuze reviews maken ze ook heel serieus ander soort filmpjes.
De dozen zijn ook opvallend en blijven daardoor vaak hangen. Ten eerste zijn ze blauw… En ten tweede zitten ze vol met kleine grapjes en tips.
Daarnaast vragen ze hun klanten om wat origineels te doen met de verpakking en verloten prijzen onder de meest originele inzendingen.
Meer opties: Pakketpret hoogtepunten 2015
En nog wat filmpjes