Traject controles

Bord traject controleAmbtenaren zijn altijd op zoek naar manieren om mensen in goede banen te geleiden. Helaas doen ze dat in het verkeer met camera’s om je op de snelheid te controleren terwijl er 1001 manieren zijn om het verkeer gevaarlijk te maken. Zoals bijvoorbeeld plakken e.d. Maar goed, het plaatsen van geautomatiseerde systemen maakt het heel makkelijk om zelfs kleine (maar ook hele grote) bedragen binnen te halen.

Je kan er niet omheen en daarom heb ik hier maar wat informatie er over neergezet, doe er je voordeel mee.De traject controlles worden

De camera's uit gevoerd op de A2, A4, A12, A13, N919, Zeelandbrug en op de dijk tussen Lelystad en Enkhuizen. De snelheid wordt niet op één punt gemeten, maarhet gaat om de gemiddelde snelheid over een langere afstand. Trajectcontrole werkt normaliter zeven dagen per week, 24 uur per dag. De pakkans is volgens trotse bedenkers 100%. Je wordt altijd op de foto gezet en na de tweede foto wordt bekeken of je een kanshebber bent voor een boete. In de weg zitten inductie lussen die je voelen en daarna zetten de camera’s je op de gevoelige plaat.

Zie de lussen onderin deze pagina in beeld. Op de A4 liggen de lussen ook op de vluchtstroken, dus poog niet de slimmerik uit te hangen. Antenne voor de traject controleDan kan je uitleggen waarom je over de vluchtstrook met te hoge snelheid reed. De foto’s worden gemaakt met een infra-rood camera, dit om de weggebruikers niet te laten schrikken en misschien ook een beetje om ze niet te alarmeren . De camera’s staan op de bogen gemonteerd waar onder de inductielussen liggen. Hier links zie je een plaatje van eentje van de zes van de A4. Hieronder beschrijf ik even de trajectcontroles op de snelwegen en een bronvermelding waar je zeker moet kijken als je meer wilt weten van deze ondingen of aan een discussie wilt meedoen over de statische wegduivels. Is het Big-Brother bedrog of een perfect systeem om de altijd maar te hard rijdende Hollander terecht te wijzen.

A2,tussen Maarssen en Breukelen richting A’dam (sinds 21dec04)
Eerste poort: hectometer paal 55,0
Laatste poort: hectometer paal 51,5
Gemiddeld toegestaan: 120km/u

A4, enkel in de richting vanuit Amsterdam naar Den Haag (sinds 1sept04)
Eerste poort: hectometer paal 13,1
Laatste poort: hectometer paal 16,3
Gemiddeld toegestaan: 120km/u.
Dus je kan rustig een whoppertje killen of tanken om vervolgens je reis met de snelheid van 200km/u voort te zetten. Let dan wel af en toe op in je spiegels voor politieauto’s

A12, Enkel in de richtingnaar Den Haag vanuit Utrecht (sinds zomer2004)
Eerste poort: hectometer paal 49,3
Laatste poort: hectometer paal 46,2
Gemiddeld toegestaan: 120km/u.
Volgens het Motor-forum; Op de A12 is het rijden tussen lussen door aangepast. Je kan er met een motor niet meer makkelijk ff langs rijden. En ’t is idd een heel kort stukje trajectcontrole. Let echter wél op. De “mannen boven de wet” staan nog steeds vrolijk in de zeer brede middenberm tussen de schuin geplaatste “kunstwerken” (lees heuvels). à‰n idd bij Gouda. Haast vaste prik ….

A13,Vanuit en naar Rotterdam (sinds 11mei02)
Eerste poort: hectometer paal 17,0
Laatste poort: 18,8
Maximum snelheid: 80km/u (zie MF)

De lussen in het wegdek