Ik wist namelijk niet dat de ontwikkeling van de lightweight helemaal terug gaat naar de Series 1. Ik hoorde van Aad Koene via de prikkerspagina dat LR tijdens de Series 1 in 1950 een Lightweight had gemaakt veel waren er niet van, naar alle waarschijnlijkheid zijn er 16 van gemaakt.

Ik vind hem zo wel heel erg op de Willys jeep lijken waar de Land Rover in 1947 uiteindelijk op gebaseerd was. Je kunt trouwens op het plaatje klikken om een wat beter beeld te krijgen, ook daar vind je wat andere plaatjes om je nieuwsgierigheid te bevredigen.

Ook was ik vandaag zeer verbaasd over de volgende Series III die Amerikanen ‘gepimpt’ hadden tot ie ‘bling’ deed.

Nou ja, nu we dan toch even een begin hebben gemaakt met rare auto’s… Ik heb een Forward-Control, zie fotootje rechts. Maar ze hebben deze auto’s ook geprobeerd te maken in een verkorte vorm. Dan krijg je een hele rare bolhoed achtige auto.

Ze hebben er een paar van gemaakt zonder veel succes. Het probleem was namelijk dat bij een beetje remmen en geen lading achterin het autootje op zijn neus ging. hm…

zie hier meer foto’s

Een ander hele bijzondere auto is wat ik noem het “moeras monster”. Het is een Land Rover dat geheel waterdicht is gemaakt als de boeg van een boot zodat hij kan varen. Het idee was dat hij ook makkelijk in moerasachtige gebieden over land en door water kon gaan. Zie hier een fotootje;

zie hier voor meer foto’s
Zie hier een website over de Series II Forward Control