,

Land rovers, Marineschepen, Leuke meiden

“Help, we staan vast wie kan er helpen?? We hebben wel een schepje, maar komen er niet uit en willen liever niet zo vies worden” Het zal je maar gebeuren. Menig jongen zal even z’n liertje uitrollen om de dames (auto) binnen te halen.

Het is vandaag dat het chassis binnen zou komen, maar helaas is het nog niet zover. Vanavond of morgen zou het aankomen en anders moet ik op zoek naar een ander. Er is een lasser die het u-profiel erop wilt zetten, dus… spannend Ik heb bij TI een veren pakket besteld maar dat mag ook nog heel even duren, geen ramp trouwens, kan ik nog wat extra sparen. Maar ik zal verder niet over een Land-Rover ouwehoeren, daar heb ik al een ander deel van de website voor. Kijk daar ook maar voor foto’s van de restauratie die nu nog steeds in afbraak is, langzaam, maar zeker. Ik droom af en toe van er in te rijden. Ik begin steeds meer mensen te leren kennen met andere Forward-Controls, geen 101 waar velen in door Nederland cruisen, maar de oorspronkelijke SIIA of B. Toch een beetje kieskeurig zijn

Gisteren kreeg ik de gelegenheid om twee droogdokken bij de Marine te bekijken dankzij een collega wiens man daar werkte. Ik ben samen met hem langs en onder een fregat door gelopen, ben binnen in onderzeeer en mijnenjager geweest. Het verbaaste me dat een aantal systemen er erg ouderwets uitzagen Maar ze doen er moderne dingen in, dus waarom niet. Heleboel dingen worden ook continu ge-update zoals de mijnenjager die nu in de schepenlift lag. Het is heel bijzonder om de schepen van zo dichtbij te bekijken. De man die mij een rondleiding gaf wist een heleboel te vertellen… Uitleg over een heleboel systemen, voorstuwing, raketten, de brug, officier- en onderofficierverblijven.

Het is teveel om op te noemen en voor jullie om hier te lezen. Ik vertel het je nog wel de volgende keer als ik je spreek/zie