Een Amfibisch voertuig kan zich zowel op het land als op het water voortbewegen. In 1806 werden de eerste stoomaangedreven exemplaren gebouwd.

In 1965 reageerde Land Rover dit keer op een wens van het Australische leger en bouwde voor hen een amfibie met een laadvermogen van een ton. Het model verraadde direct dat het anders was dan alle andere Land Rovers, want de carrosserie had de vorm van een boot en je kon er een boeg in vinden. Verder werd de auto standaard uitgerust met een grote lierbumper voorop met een stevige lier, neerklapbare deuren voor de bestuurder en passagier en was achterop een propellor te zien. Voorop de bumper kon ook wel een reserve wiel worden geplaatst om beter zicht te hebben in plaats van de gebruikelijke plek op de motorkap. Een nieuw uniek prototype was geboren.

De body is opgebouwd uit drie grote stukken, de motorruimte is niet waterdicht afgedicht, maar het water stroomt langs het motorblok tot een hoogte van ongeveer halverwege het blok. Dit zorgde voor een goede waterkoeling, maar je kan je voorstellen dat dit behoorlijk wat vervuiling opleverde.

Vanwege de vervuiling en (net als bij de Cuthbertson) de verbetering van het laadvermogen van de helicopters werd dit project al vroeg beeindigd. En heeft dit model slechts enkele proeven bij het leger mogen doorstaan.

Er staat nu nog een exemplaar bij Dunsfold als je hem wilt bezichtigen.