Problemen met je iPod?

Als je een Mac hebt, verstand van pc’s hebt en ook nog eens twee iPods bezit verwachten mensen dat je alles van een iPod weet. Natuurlijk weet ik wel het 1 of ander, maar toch wil ik altijd wel weten of ze de volgende stappen al hebben uitgevoerd.

Is je iPod stuk?
Zou je voor mij eerst eens het volgende willen uitproberen?

RESET
1. Toggle the Hold switch on and off. (Slide it to Hold, then turn it off again.)
2. Press and hold the Menu and Center (Select) buttons simultaneously until the Apple logo appears, about 6 to 10 seconds. You may need to repeat this step.


Bestaat het probleem nog steeds?
Ja? Ga verder naar de volgende stap, Nee? Mooi, niets meer veranderen!
— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —

RETRY
Probeer je iPod eens via een ander kabeltje aan te sluiten, als dat niets uit maakt probeer eens een totaal andere usb-poort op je computer. Dit heb je al geprobeerd. Overigens heb ik zelf het probleem dat als ik de nieuwe kabel van mijn iPod Touch aansluit tussen de Mac en iPod Classic, dat hij wel oplaadt, maar niet synchroniseert. Sterker nog, hij doet helemaal niets op mijn Mac met mijn iPod Touch.

— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —
Bestaat het probleem nog steeds?
Ja? Ga verder naar de volgende stap, Nee? Mooi, niets meer veranderen!
— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —

REINSTALL
* To update and reinstall your iPod software, first download the latest version of iTunes.
* Next, open the new version of iTunes and connect your iPod to your computer.
* Select your iPod in the source list and click “Check for Update” under the Summary tab. iTunes will check to see if your iPod needs to be updated and perform the update for you.

— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —
Bestaat het probleem nog steeds?
Ja? Ga verder naar de volgende stap, Nee? Mooi, niets meer veranderen!
— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —

RESTORE
1. Make sure you’ve reinstalled the latest version of iTunes.
2. Open iTunes, and then connect your iPod to your computer.
3. After a few moments, it will appear in the source list in iTunes. If the iPod’s display doesn’t show “Connected” or “Do not disconnect” you may need to put the iPod into disk mode to proceed.
4. Select your iPod in the source list and you will see information about it appear in the Summary tab of the main iTunes windows.
5. Click the Restore button. You will be prompted with one or more restore options that may prompt iTunes to automatically download of the latest iPod Software. The 4 possible restore options are:
– Restore Option 1: Restore – Restores with same iPod Software version already on iPod.
– Restore Option 2: Use Same Version – Restores with same iPod Software version already on iPod even though a newer version is available.
– Restore Option 3: Use Newest Version – Restores with the latest iPod Software on your computer.
– Restore Option 4: Restore and Update – Restores with the latest iPod Software on your computer.
6. A progress bar will appear on the computer screen indicating that the first stage of the restore process has started. When this stage is completed, iTunes will instruct you to leave iPod connected to your computer to complete restore.
7. During the stage 2 of the restore process, the iPod will show an Apple logo as well as a progress bar at the bottom of the display. It is critical that the iPod remains connected to the computer or iPod Power adapter during this stage. Note: The progress bar may be difficult to see since the backlight on the iPod display may be off.
8. After stage 2 of the restore process is complete and the iPod is connected to the computer, the iTunes Setup Assistant window will appear asking you to name your iPod and choose your syncing preferences similar to when you connected your iPod for the first time.

— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —
Bestaat het probleem nog steeds?
Ja? Vraag me dan om hulp! Nee? Mooi, niets meer veranderen!
— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —